Rocznica, rocznica

W roku 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości znalazłam w internecie podpis mojej Mamy [O mojej matce. Szkice do portretu (1)] złożony w roku 1926 na życzeniach od narodu polskiego dla narodu amerykańskiego - w podzięce za pomoc w ustanowieniu naszej Niepodległej - wystosowanych z okazji przypadającej wtedy rocznicy 150-lecia ogłoszenia amerykańskiej Deklaracji Niepodległości. Wspomniane życzenia podpisało 5,5 miliona polskich obywateli, czyli 20% ówczesnej ludności kraju. A wśród nich - moja Mama, 14-letnia uczennica Gimnazjum Państwowego Koedukacyjnego im. Króla Stefana Batorego w Wołkowysku!
































Szczegóły strony: tutaj
Całość projektu: tutaj

Moja dawna opowiastka o powrocie Mamy i jej rodziny w roku 1921 - do wolnej Polski: [Ciamcialamcia]


15.11.2018


.