Aniele Boży!

Nie wiem, czy mój Anioł Stróż ma jakieś imię, podobne do imion aniołów z najwyższej półki niebiańskiej hierarchii, Michała, Gabriela i Rafała, ale jeśli nie ma, to mogę nazywać Go – Jastrzębski.

*

Dawno temu, kiedy prowadziłam własną firmę, zadzwonił do biura mężczyzna, który przedstawił się takim nazwiskiem jako pracownik Ministerstwa Finansów i spytał pracownicę, która odebrała telefon, czy mamy zezwolenie na przeprowadzenie loterii promocyjnej, którą właśnie ogłosiliśmy. Loteria miała niewielki zakres, więc nawet nie przyszło mi do głowy, że może być potrzebne jakieś zezwolenie.

Podejrzewałam, że za telefonem mogła stać któraś firma konkurencyjna, tym bardziej więc formalności należało dopełnić. Przestudiowałam odpowiednie przepisy i bez trudu zdałam w Ministerstwie Finansów egzamin z ich znajomości, podchodząc do niego w nobilitującym towarzystwie przedstawicieli Totalizatora Sportowego oraz Reader's Digest, i do dziś pamiętając, że organizator loterii ma obowiązek korzystać z bębna losującego.

Po zakończonym egzaminie postanowiłam odszukać pana Jastrzębskiego. Komórka do spraw gier losowych oraz zakładów wzajemnych umiejscowiona w podziemiach budynku nie była wielka, więc odszukanie tej osoby nie powinno było być trudne. Okazało się jednak, że nikt o takim nazwisku nie był w niej znany, a co więcej w całym ministerstwie nie pracował żaden człowiek tak nazywający się.

Wróciłam więc do domu, dokończyłam loteryjne dzieło, oczywiście nie zapominając o zastosowaniu bębna losującego, a radca prawny, z którego porad korzystałam, poradził mi, żebym w przyszłości, zanim zacznę realizować swoje liczne pomysły, najpierw konsultowała je z nim. Swój wywód zakończył słowami: - Ale teraz przynajmniej wiesz, jak się nazywa twój Anioł Stróż.

*

Dzisiaj Kościół obchodzi oficjalne coroczne wspomnienie świętych Aniołów Stróżów, o których ja pamiętam nie tylko od święta. Niezależnie od tego jak mój niebiański opiekun nazywa się naprawdę, mam mu sporo do zawdzięczenia, o czym już kiedyś pisałam w notce [Czasami upadam].

Tak mówi Pan: "Oto Ja posyłam anioła przed tobą, aby cię strzegł w czasie twojej drogi i doprowadził cię do miejsca, które ci wyznaczyłem. Szanuj go i bądź uważny na jego słowa. Nie sprzeciwiaj się mu w niczym, gdyż nie przebaczy waszych przewinień, bo imię moje jest w nim. Jeśli będziesz wiernie słuchał jego głosu i wykonywał to wszystko, co ci polecam, będę nieprzyjacielem twoich nieprzyjaciół i będę odnosił się wrogo do odnoszących się tak do ciebie. (Wj 23, 20-22)

Aniele, pozdrawiam! :)


02.10.2015


.