Z pamięci. Marginalia 1982 – 2007

I.


Jestem człowiekiem
z krwi i kości.
Jestem człowiekiem
z dobra i złości.



Kochaj siebie, ale nie siebie samego.
Tak jak siebie kochasz, pokochaj bliźniego.



Żyć prawdą,
którą się głosi.
Głosić prawdę,
którą się żyje.



Panie,
plewy moich złości
przemień w ogień
Twej miłości.



Być świętym,
nie być świętoszkiem.



Być czyjąś wysłuchaną modlitwą.



Człowiekowi dobrem służyć,
a nie myśleć, jak go użyć.



Żyć w rytmie serca.



Bóg: wszystkim we wszystkich.
Ja: wszystkim dla wszystkich.



II.



Nie ma Boga bez człowieka.
Nie ma człowieka bez Boga.



Kwestia męczeństwa:
świat jest po prostu umęczony złem.



Kontemplacja:
Radość współobecności.
Smutek rozstania.
Trwanie w wierności.



Dialog międzyreligijny:
nie szukać podobieństw, lecz bronić różnic.



Dobro czynić dobrze:
smak potrawy zależy od sosu, z jakim jest podawana.



Święty:
Święta Wola.
Święta Miłość.
Święty Duch.



Dokończyć dzieło stworzenia
przez dzieło zbawienia.



Prawda jest w moim milczeniu i w Słowie Boga.
Prawda jest w moim uniżeniu i w Mocy Boga.



Namaszczenie:
jak olejem oleimy, tak miłością miłujemy.



III.



Chcę nie chcieć.



Tutaj jest teraz.
Teraz jest tutaj.



Szukam Tego,
który mnie znalazł.



Oprzeć się na mgle.
Zaufać pustce.



Miłość:
dojrzały owoc wiary.



Kochać Boga:
dać wpisać się
w Miłość.



Zapomnieć miłość.
Pamiętać wierność.



Ciemna noc miłości
uczy kochających
bezgłośnego języka miłości.



Czas boli.
Wieczność cieszy.



IV.



Jestem lepsza niż moje myśli.



Świat ładnieje. Ludzie: czy pięknieją?



Nie chcieć tego, czego nie można zabrać do nieba.



Rozum – wie.
Wola – chce.



Pycha popycha.
Ku złu.
Próżność zaślepia.
Na prawdę.



Prawo miłości:
Iść tam, gdzie Ty idziesz.
Być tam, gdzie Ty jesteś.
Gdzie Ty, tam ja, Panie.



Dusza:
Rozum w wierze.
Wola w miłości.
Pamięć w nadziei.



Nie wywyższać się, ale się pogłębiać.



Do Boga:
Jezus - Drogą,
Duch Święty - Przewodnikiem,
Maryja - Bramą.




V.



Osobowość: sposób bycia osobą, sposób bycia sobą.



Szukać pokoju wewnętrznego: szukać prawdy w miłości.



Pan – panuje; poddany – poddaje się.



Prosta droga prawdy, prosta droga krzyża.



Być:
Wiara – fundamentem.
Miłość – budowlą.
Nadzieja – spoiwem.



Komunia Święta: dać się wpisać w Serce Jezusa.



Innym dawać przede wszystkim to, co do nieba zabrać można. Nie mieć, aby dawać.



Naszą moc czerpiemy z nieba, a nie z ziemi.
Naszą moc czerpiemy z Boga, a nie z gwiazd.



Nie mam czasu się spieszyć.



©prowincjałka


.